20071123



Het kerstfeest der vissers

'Waar zijn de vissers?' informeerde hij.
'Aan boord,' zei ik.
'Aan boord?' vroeg hij. 'Aan boord waarvan dan?'
'Aan boord van dat schip,' zei ik en ik wees met mijn wijsvinger het stofje aan.
Onze tekenleraar keek een hele poos naar dat nietigheidje, toen snel even naar mij en vervolgens weer op het blauwe papier. Zo bleef hij tamelijk lang zitten turen.
Ineens deed hij iets wat ik nog nooit aanschouwd had: hij nam zijn pet af. Die pet, die koekepan nam hij echt en werkelijk van zijn hoofd. En terwijl hij hem omgekeerd vasthield, zodat de voering te zien was, zei hij: 'Daar neem ik mijn pet voor af!'
Toen zette hij hem weer op en zo bleef het.

(Joop Waasdorp, Welkom in zee!)
____________________

arbeidsvitaminezee

Bill Evans - How Deep Is The Ocean ?
Found at skreemr.com
Otis Redding - (Sittin’ On) The Dock of the Bay
Found at skreemr.com
Damien Rice - Cold Water
Found at skreemr.com

Aguacinema